Prevence bolesti zad: na rozdíl od léčby je snadná a stojí vás méně

Bolavá záda za život pozlobí až 80 % populace. Příčina bolesti u většiny lidí však není ve hvězdách, ale v jejich zanedbané prevenci. Právě ta je klíčem k tomu, abychom se každý den hýbali bez bolesti a netrávili svůj život v čekárnách lékařů.

Kde je zakopaný pes aneb proč vás bolí záda

Statistiky říkají, že většinu bolestí zad způsobuje špatný styl života. Takže si za to jednoduše můžeme sami tím, jak žijeme – (ne)hýbeme se, (ne)jíme, (ne)přemýšlíme, (ne)pečujeme o sebe.

Dnes všeobecně převládá sedavý způsob života – sedíte v autě nebo autobuse cestou do práce, sedíte v práci, u počítače, a nakonec i doma u televize. A přilijeme do ohně ještě i tím, když řekneme, že ve většině případů sedíte špatně – nohu přes nohu, s přesunutou bradou, schoulení a různě nakřivo.

Spolu s nedostatkem pohybu, náročnou prací, přetěžováním, nesprávnou výživou, obezitou nebo stresem máte o bolesti pohybového aparátu spolehlivě vystaráno. Když svaly dostatečně neposilujete a neprotahujete, zkracují se, ochabují a začínají bolet. Přitom v rámci prevence stačí tak málo!

Páteř: Sestává z 33 obratlů, je 2× esovitě prohnutá, pružná. Aby fungovala, jak má, musí ji „držet“ dostatečně posílené zádové a břišní svaly.

 

Co obsahuje kvalitní prevence bolesti zad

Prevence bolesti zad spočívá v pravidelné péči o sebe sama. Jde o zdravé návyky, které vám v každodenním programu nezaberou moc času, zároveň vám však výrazně uleví od strastí se zády.

Jde o to naučit se správně sedět tak, aby vaše páteř netrpěla. Dále záda správně protahovat a posilovat, přičemž bohatě stačí, když budete cvičit 10 minut denně. To je úplný základ.

Lidé, kteří o své zdraví pečují ještě svědomitěji, docházejí zhruba jednou za měsíc na preventivní uvolňující masáž.

Výsledkem je výrazná úleva od bolestí zad.

3 základní faktory prevence bolesti zad:

  • kvalitní a pravidelné protahování a posilování – 10 minut denně,
  • správné pohybové návyky – sezení, stání…,
  • preventivní masáže – cca 1× měsíčně.

Tím, že budete dodržovat jednoduchou a finančně nenáročnou prevenci, předejdete nejen onemocněním páteře a pohybového aparátu, ale rozpohybujete ve svém těle lymfu a začnete se detoxikovat. Začnete se cítit lépe.

V zahraniční nesou celonárodní kampaně na podporu pohybu a zdravé výživy kýžené ovoce – výskyt onemocnění i náklady na léčbu se výrazně snižují.

Prevence stojí minimum času i peněz, proto ji do svého života může zahrnout každý z vás. Ušetříte tak svůj čas, nervy i peníze, které byste vynaložili na léčbu. Ale především, ušetříte své zdraví.

Ozvěte se nám, rádi vám poradíme, jak na správnou prevenci tak, aby vaše záda nebolela.

 

Jednodušší je onemocnění předcházet, než ho léčit.

Následná péče: pomůžeme vám, i když už vás záda bolí

Pokud už vás záda chronicky bolí a máte problém, který vás trápí, neotálejte s ním doma dlouho, protože tak ho jenom prohloubíte.

Objednejte se k nám. – jestli je nutná návštěva lékaře, masáž, cvičení, mangnetoterapie…

Následná péče je složitější než prevence, obsahuje rehabilitaci, proto váš problém většinou neodezní po jedné návštěvě, ale i přesto spolu dohlédneme k jeho konci.