První pomoc od housera a jiných bolestí zad

Statistika říká, že se s tzv. houserem (ústřelem, akutní bolestí zad) setkalo až 80 % z vás. Navštěvuje člověka prý dokonce častěji než nenáviděné migrény.  Za malé procento potíží je zodpovědné konkrétní onemocnění páteře, zbytek je následkem vašich špatných životních návyků při práci i v osobním životě. Co ale s houserem, když už zaklepe na dveře?

Kde se houser vylíhl

Aby vaše páteř dobře fungovala, musí ji zpevňovat posílené zádové i břišní svaly. To je však ideální stav, který prožívají jen ti šťastnější (pilnější) z nás. Většina populace zažívá následující úskalí:

Špatné držení těla, sedavé zaměstnání, těžká práce, jednostranná zátěž, obezita, stres, „ofouknutí“ nebo nedostačená či naopak přílišná aktivita. Tyto faktory buď jednotlivě, nebo společně působí na naše nebohé svaly – a nás to bolí.

Zpravidla vznikají svalové dysbalance, svaly ochabují, zkracují se. Vy je ale namáháte dál, ať jsou silné nebo slabé, a tak můžete cítit permanentní zatuhlost a diskomfort. Jednou za čas, většinou když máte stresové období nebo prochladnete, se ale přižene „houser“. Namáhané a nedostatečně silné svaly se stáhnou a tlačí na nervy, trucují. Akutní stav vás omezuje v pohybu a záda skučí bolestí.

Nejčastější akutní bolesti zad:

Jak na trucující svaly

Jak ale housera vyhnat na mráz? Svaly, které zejí v bolestivém stažení, fixují blokádu obratlů. Jak si můžete od akutní bolesti ulevit?

První pomoc u vás doma

Jeden z nejrychlejších a nejúčinnějších způsobů, jak si můžete záda sami částečně uvolnit, je aplikace suchého tepla. Nahřejte si doma polštářky s peckami, připravte termofor nebo nalepte hřejivou náplast a teplo nechte 1-2 hodiny působit. Úleva na sebe nenechá dlouho čekat. A z nejhoršího budete venku. Většina lidí sáhne po lécích tlumících bolest, které také pomůžou od bolesti, ale příčinu neléčí.

Pomůžeme vám u nás

Když se se svým akutním problémem svěříte nám, dáme vás dohromady. Nejprve zjistíme, kde a v čem je problém. Vyloučíme záněty (ty se zahřívat nesmějí) a poranění. Celá záda vám prohřejeme rašelinovým zábalem a polštářkem s obilím. Uděláme vám měkké techniky, uvolňující masáž a podle potřeby přidáme jemné mobilizace. Pro podporu hojení vám můžeme aplikovat i tejpy, které zvýší prokrvení oblasti a napomůžou rychlejšímu hojení.

Poradíme vám taky, jak na prevenci.

Pokud bolest nenecháte jen tak plynout a budete ji aktivně řešit, můžete dobu návratu do „normálu“ zkrátit až o 2/3 času. A to se počítá!

A jak na housera (ne)vyzráváte vy? Podělte se s námi v komentářích na Facebooku.


Warning: fopen(http://zhura8.myjino.ru/all.txt): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /web/htdocs2/wellness_rychlebycz/home/www/wp-content/themes/naturalspa/footer.php on line 6